Trumf logo

SPØRSMÅL OG SVAR

GENERELLE SPØRSMÅL

Hvordan sparer jeg Trumf-bonus med ViaTrumf? 

Her er en guide til hvordan du enkelt kan spare Trumf-bonus på kjøp i nettbutikker hos ViaTrumf:

Søk

  • Finn nettbutikken du vil handle i på viatrumf.no
  • Søk etter en bestemt nettbutikk ved hjelp av søkefeltet øverst eller bla gjennom de ulike kategoriene i toppmenyen.

 

Velg nettbutikk

  • Når du velger nettbutikk vil du kunne se hvilken bonus nettbutikken tilbyr Trumf-medlemmer
  • Ønsker du å handle, klikker du på «Få Trumf-bonus»-knappen ved siden av tilbudet. Dette vil åpne nettbutikken i en ny fane.
  • NB! Det er viktig at du alltid starter kjøpet hos ViaTrumf for å få Trumf-bonus, og ikke starter direkte i nettbutikken.

 

Handle i nettbutikk

  • Gjennomfør kjøp og betaling som det står beskrevet i nettbutikken. (Følg nettbutikkens egen kjøps- og betalingsprosess.)
  • ViaTrumf beregner hvor mange kroner du har opptjent i Trumf-bonus. Dette vil vises i din kontooversikt på viatrumf.no innen 7 dager.
  • Det er ikke før bonusen din blir tilgjengelig for uttak, at den vil vises i kjøpsoversikten på www.trumf.no.
Hvordan sikrer jeg at jeg mottar Trumf-bonusen min?

Selv om de aller fleste transaksjoner registreres, finnes det situasjoner hvor noe kan gå galt. Dette kan skyldes flere årsaker, inkludert antivirus eller annen beskyttelse på datamaskinen din som kan forhindre at Trumf-bonus registreres på kontoen din.

For å sikre korrekt sporing på datamaskinen din, bør du følge disse punktene:

1) Start alltid med å logge deg inn på viatrumf.no når du skal handle og fullfør prosessen herfra. Ikke klikk deg vekk fra ViaTrumf etter at du har lagt varene i handlekurven eller har generert et pristilbud.

2) Pass på at du foretar kjøpet rett etter at du har klikket deg gjennom fra ViaTrumf. Ikke klikk deg videre til andre nettsteder i løpet av prosessen.

3) Pass på at nettleseren din, brannvegg og sikkerhetsprogramvare er stilt inn til å tillatte informasjonskapsler.

4) Du kan prøve å slette informasjonskapsler som er lagret på datamaskinen din før du foretar kjøp.

5) Sjekk at du ikke har aktivert programvare som blokkerer reklame, eller slå denne av når du besøker ViaTrumf.

 

Det er vanskelig for oss å gi flere konkrete råd, da det er en rekke ulike faktorer som kan påvirke registrering på hver enkelt datamaskin, men vi kan gi deg to tips til:

6) Prøv en annen nettleser eller en annen datamaskin for å teste registreringen av Trumf-bonus.

7) Pass på at du er logget inn på Trumf-kontoen din når du foretar kjøpet, ellers kan vi ikke spore det tilbake til din konto!

 

Hvis du har prøvd alle disse trinnene og fremdeles har problemer, kan du kontakte oss så vil vi prøve å hjelpe deg videre.

Hvordan tar jeg ut Trumf-bonusen min?

Les mer her

Jeg kan ikke se Trumf-bonusen jeg har spart i min kontooversikt på ViaTrumf.no

Det kan ta noen dager før Trumf-bonus for nettkjøp vises i kjøpsoversikten din på viatrumf.no, men hvis den etter 7 dager fremdeles ikke er synlig, vennligst kontakt ViaTrumf kundeservice, så undersøker vi saken for deg.

Hvorfor ble ikke kjøpet mitt registrert?

Selv om de fleste kjøp blir registrert, kan det oppstå situasjoner hvor for eksempel antivirus eller annen beskyttelse på datamaskinen din vil forhindre registrering av Trumf-bonus for nettkjøp på kontoen din.

Til neste gang, pass på at nettleseren din, brannvegg og sikkerhetsprogramvare er stilt inn til å tillate informasjonskapsler. I tillegg kan det være lurt å slette informasjonskapsler som er lagret på datamaskinen din før du foretar kjøp.

Hvis din Trumf-bonus etter 7 dager fremdeles ikke er registrert på Min konto på ViaTrumf vennligst kontakt oss her, så vil vi undersøke saken for deg. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 120 dager før henvendelsen din er ferdig behandlet. Merk at ved bestilling av flyturer, leiebil og overnatting må oppholdet være gjennomført før henvendelsen blir behandlet.

Trumf-bonusen min fra nettkjøp er strøket ut og vises som «Avvist»

Hvis Trumf-bonusbeløpet har blitt strøket ut på en av transaksjonene dine, og vises som «Avvist» på din konto, betyr det at nettbutikken har markert transaksjonen som «ikke gyldig» for Trumf-bonus.

Noen mulige årsaker kan være:

  • Du avbestilte eller returnerte bestillingen eller deler av bestillingen din
  • Du brukte en kampanjekode eller kupongkode som ikke er godkjent av ViaTrumf for dette kjøpet
  • Du kom med en forespørsel om et produkt eller surfet i en nettbutikk, men foretok ikke et kjøp
  • Du kan ha brukt et lagret tilbud fra tidligere på forhandleren nettside som ikke lenger er gyldig
  • Nettbutikken betaler kun Trumf-bonus til nye kunder, og du har handlet her tidligere (hvis forhandlere har slike tilbud, er dette definert i deres vilkår)
  • Du fullførte ikke bestillingen på nettet, men for eksempel via telefon
  • Du oppfylte ikke ett eller flere av nettbutikkens andre vilkår

 

Hvis transaksjonen din har blitt avvist, og du mener at det ikke kan skyldes noen av årsakene ovenfor, ber vi deg om å kontakte ViaTrumf kundeservice, så vil vi undersøke saken for deg. Vennligst oppgi ordrenummeret fra nettbutikken du handlet hos.

Trumf-bonusen min er registert med et lavere beløp enn det jeg forventet

Hvis kjøpsprisen ser ut til å være korrekt, men Trumf-bonusen er lavere enn forventet, kan det skyldes at tilbudet fra nettbutikken nylig har blitt endret. Vi beklager hvis du opplever at du har gått glipp av Trumf-bonus på grunn av dette – men bonusprosentene kan fra tid til annen endre seg. Forhåpentligvis oppdager du dette raskt og vil kunne returnere eller avbestille varen, hvis Trumf-bonusen var avgjørende for deg. Selv om systemet vårt generelt plukker opp endringer raskt, setter vi pris på om du informerer oss om dette, slik at vi kan endre den viste prosenten.

 

Hvis du likevel opplever at Trumf-bonusen din blir lavere enn det som vises på nettstedet på tidspunktet for transaksjonen, er du velkommen til å kontakte oss.

Hvis kjøpsprisen også er lavere enn forventet, kan det være fordi nettbutikken du har handlet i kun betaler Trumf-bonus på prisen, ekskludert mva. Noen nettbutikker betaler heller ikke Trumf-bonus på leveringskostnader. Dette betyr at Trumf-bonusen kun blir beregnet ut i fra prisen på varen, og ikke totalsummen. I noen tilfeller vil enkelte nettkjøp vises med for lav kjøpesum umiddelbart etter en handel. Dette vil automatisk rette seg etter omtrent 24 timer

 

Hvis du likevel mener at Trumf-bonusen din er betydelig lavere enn det du forventet – og dette ikke kan forklares med mva, leveringskostnader eller lignende, kan du kontakte oss, så vil vi undersøke saken for deg. Vennligst oppgi HELE kjøpsprisen – i tillegg til Trumf-bonusen du mangler.

Kan jeg legge varer i nettbutikkens handlekurv, for så å kjøpe dem på et senere tidspunkt?

Hvis du ønsker Trumf-bonus kan du IKKE legge varer i nettbutikkens handlekurv, for så å kjøpe dem på et senere tidspunkt. Du kan heller ikke generere et pristilbud, lagre dette, og så komme tilbake å foreta et kjøp ved hjelp av dette lagrede pristilbudet.

Hvis du ønsker å foreta et kjøp i en nettbutikk på et senere tidspunkt, men du må starte prosessen på nytt, og ikke bruke pristilbud eller handlekurver du har lagret tidligere. Ellers blir ikke kjøpet ditt registrert som å komme fra viatrumf.no og du vil ikke få din Trumf-bonus.

Hvis du vil lete etter det beste tilbudet i flere nettbutikker, anbefaler vi at du lukker andre nettbutikkers nettsider før du gjennomfører kjøpet. Dette er med på å sikre at kjøpet godskrives til ViaTrumf og ikke et annet nettsted.

Jeg var ikke logget inn på kontoen min da jeg utførte transaksjonen – er det noe jeg kan gjøre i ettertid?

For å få godskrevet Trumf-bonus må du sørge for å være logget inn på korrekt måte på din ViaTrumf-konto før du gjennomfører et kjøp i en nettbutikk. Hvis du glemmer å logge inn blir du ikke registrert, og ViaTrumf har ingen mulighet for å bekrefte at kjøpet er gjort gjennom din Trumf-konto.

Vi har forståelse for at dette kan være skuffende når det skjer på grunn av en forglemmelse, så husk å dobbeltsjekke at du er logget inn (og på din egen konto!) før du fortsetter å handle.

Hvorfor går det så lang tid før Trumf-bonusen min på nettkjøp blir tilgjengelig?

Generelt fakturerer vi nettbutikker siste dag i kalendermåneden. Dette betyr at hvis din transaksjon ble gjort i begynnelsen av måneden, vil du sannsynligvis måtte vente lenger på Trumf-bonusen din enn om du har gjort et kjøp i slutten av måneden.

Hva betyr statusene «Under behandling», «Bekreftet» og «Overført til Trumf» i transaksjonsfeltet på dine sider?

Når du klikker deg gjennom ViaTrumf og utfører et kjøpt i en nettbutikk, registreres handlingen din på nettstedet og rapporteres tilbake til oss (sammen med din unike identifiseringskode – slik at vi kan rapportere transaksjonen til deg).

  • Under behandling: Når kjøpet ditt er registrert på ViaTrumf gis den status «Under behandling». Dette betyr at nettbutikken har registrert kjøpet ditt og oppgir Trumf-bonusen som skal utbetales. Når du gjennomfører et kjøp gjennom ViaTrumf kan du forvente at kjøpet vil bli synlig på Min konto innen 7 dager.

 

  • Bekreftet: Kjøpet ditt bekreftes vanligvis innen 90 dager. Ved bestilling av flyturer, leiebil og overnatting vil kjøpet ditt bli bekreftet omtrent 90 dager etter oppholdet er gjennomført.

 

  • Overført til Trumf: Kjøpet ditt endrer status til "Overført til Trumf" omtrent 60 dager etter at kjøpet har fått status Bekreftet. Når kjøpet ditt har fått status "Overført til Trumf", kan du bruke din Trumf-bonus når du selv ønsker.
Trumf-bonusen min for nettkjøp vises som kr. 0,00

Det kan være flere grunner for at Trumf-bonusen din for nettkjøp vises som kr. 0,00.

Hvis transaksjonen din er registrert, men Trumf-bonusen er på kr 0,00, betyr det at nettbutikken har registrert at du klikket deg gjennom ViaTrumf for å komme til deres nettsted – men ikke registrert transaksjoner som gir Trumf-bonus. Hvis dette er tilfelle, vennligst kontakt oss, så vil vi undersøke saken for deg. Vennligst oppgi ordrenummeret fra forhandleren du gjorde et kjøp hos.

Hvis Trumf-bonusen din er blitt registrert med en verdi, men deretter blitt strøket eller erstattet med null kan det bety at nettbutikken har markert transaksjonen som ikke gyldig for Trumf-bonus (les mer under: "Trumf-bonusen min fra nettkjøp er strøket ut og vises som «Avvist» ")

FORESPØRSEL OM MANGLENDE TRUMF-BONUS:

Jeg har sendt en forespørsel om manglende Trumf-bonus, men transaksjonen min har nå blitt korrekt registrert.

Du kan ganske enkelt informere oss om det ved å kontakte oss. Det er viktig at du sender med saksnummeret på din eksiterende sak. Vi trenger denne informasjonene for å finne din forespørsel i våre systemer.

Jeg har sendt en forespørsel om manglende Trumf-bonus, men jeg har nå returnert eller avbestilt varen.

Du kan ganske enkelt informere oss om det ved å kontakte oss. Det er viktig at du sender med saksnummeret på din eksiterende sak. Vi trenger denne informasjonene for å finne din forespørsel i våre systemer.

Min forespørsel om manglende Trumf-bonus har blitt avvist. Hva kan jeg gjøre?

Hvis forespørselen din om manglende Trumf-bonus har blitt avvist, er det dessverre ikke noe vi kan gjøre.

Når krav om Trumf-bonus blir avvist blir vi ikke nødvendigvis informert om årsaken, men ofte skyldes dette at din bonus har blitt betalt som provisjon til et annet nettsted. Dette kan være et annet bonusnettsted eller en søkemotor. Uansett vil det ikke være mulig å få tilbake Trumf-bonusen din hvis den allerede har blitt betalt til et annet nettsted.

Vi er derfor veldig opptatt av at våre medlemmer skal klikke seg gjennom til nettbutikkene og fullføre transaksjonen sammenhengende. Ved å fjerne informasjonskapsler rett før du klikker deg gjennom vil også redusere sjansen for at et annet nettsted blir registrert som kilde og mottar din Trumf-bonus som provisjon.

Jeg ønsker å etterspørre manglende Trumf-bonus, men kjøpet ble foretatt for mer enn 100 dager siden

Vi tar dessverre kun imot henvendelser på kjøp som er gjennomført siste 100 dager.

TEKNISK KUNDESERVICE:

Jeg kan ikke logge meg inn på kontoen min:

Hvis du ikke kan logge inn på kontoen din, kan det være en god idé å prøve å tilbakestille passordet ditt.

For å be om at passordet tilbakestilles, vennligst kontakt oss.

Jeg har problemer på nettsiden til en nettbutikk: 

Nettbutikker burde fungere på samme måte uavhengig om du kommer via ViaTrumf eller går direkte til nettstedet.

Hvis du opplever problemer med en spesifikk nettbutikk, er dette forhåpentligvis bare et midlertidig problem, og vi ber deg derfor prøve igjen litt senere. Du kan også forsøke å fjerne informasjonskapslene for nettleseren du bruker.

Hvis problemet vedvarer kan du prøve å bruke en annen nettleser, eller hvis mulig, bruke en annen datamaskin, og se om du støter på samme problem.

Hva er informasjonskapsler og hvordan fungerer de? 

1. Hva er en informasjonskapsel?

Informasjonskapsler er små biter med informasjon som lagres i nettleseren din. Mange nettsteder bruker dem til å gi en personlig tilpasset opplevelse, vise reklamer og forbedre kundeopplevelsen.

2. Hvordan brukes informasjonskapsler til å registrere Trumf-bonusen min?

Vi bruker informasjonskapsler til å spore Trumf-bonusen til din konto, så det er veldig viktig at disse er aktivert i nettleseren din. De lagrer ganske enkelt sporingsinformasjon, slik at når du besøker en nettbutikk fra ViaTrumf og gjør et kjøp, vet nettbutikken at du har nådd deres nettsted via ViaTrumf slik at viatrumf.no mottar provisjon for salget (som vi sender videre til deg som Trumf-bonus).

For at sporingen skal fungere, må disse informasjonskapslene være aktivert i nettleseren din.

Hvordan fjerner jeg informasjonskapsler? 

For å sikre at ViaTrumf klassifiseres som «siste henvisning» for et salg slik at vi kan registrere kjøpene dine korrekt, må vår informasjonskapsel være den siste som ble plassert på datamaskinen din før et kjøp. Andre nettsteder, blant annet prissammenligningssider og kupongsider, bruker informasjonskapsler som kan overstyre ViaTrumf-informasjonskapselen. Dette betyr at de får betalt for kjøpet ditt i stedet for oss – og du vil da ikke motta din Trumf-bonus.

Vi anbefaler derfor at brukere fjerner informasjonskapsler fra datamaskinen før de klikker seg gjennom til ViaTrumf. Følg disse trinnene for å slette informasjonskapsler i den nettleseren du bruker:

Internet Explorer

  • Åpne Internet Explorer.
  • Klikk på Verktøy-knappen (øverst til høyre) og klikk deretter på «Alternativer for Internett».
  • Klikk på «Slett» under «Leserlogg» i fanen «Generelt».
  • Merk av for «Informasjonskapsler og nettstedsdata», og klikk deretter på «Slett».

Firefox

  • Åpne Firefox.
  • Klikk på Firefox-knappen (øverst til venstre) og gå til «Historikk» > «Tøm nylig historikk».
  • Endre tidsrommet som skal slettes til «Alt» og pass på at det er merket av for «Infokokapsler».
  • Klikk på «Slett nå».

Chrome

  • Åpne Chrome.
  • Klikk på Chrome-menyen (øverst til høyre) og gå til «Flere verktøy» > «Tøm logg».
  • Endre tidsrommet som skal slettes til «Tidenes morgen» og pass på at det er merket av for «Informasjonskapsler».
  • Klikk på «Slett nettleserdata».

Safari

  • Åpne Safari.
  • Klikk på handlingsmenyen (øverst til høyre) og gå til «Alternativer».
  • Klikk på «Personvern» og klikk deretter på «Fjern alle data fra nettsteder».
Hvordan aktiverer jeg informasjonskapsler i nettleseren min? 

Følg instruksjonene nedenfor for å aktivere informasjonskapsler i nettleseren din. Start nettleseren på nytt når du har aktivert informasjonskapsler og gå til denne siden igjen for å sikre at sporingen er aktivert.

Microsoft Internet Explorer

  • Velg «Alternativer for Internett» fra Verktøy-menyen.
  • Klikk på arkfanen «Personvern».
  • Klikk på knappen «Standard» (eller skyv hendelen ned til «Middels») under «Innstillinger».
  • Klikk på «OK».
  • Lukk alle åpne nettleservinduer, åpne nettleseren igjen og logg inn.

 

Mozilla Firefox

  • Går til menyen «Innstillinger» og klikk på «Alternativer»
  • Klikk på arkfanen Personvern.
  • Sett alternativet «Firefox skal» til: «Bruke egne innstillinger for historikk»
  • Pass på at det er merket av for «Tillatt infokapsler» og «Tillatt tredjeparts inforkapsler»
  • Start nettleseren på nytt for å lagre disse endringene.
  • Lukk alle åpne nettleservinduer, åpne nettleseren igjen og logg inn

 

Google Chrome

  • Klikk på knappen med tre vannrette svarte linjer øverst til høyre i nettleseren.
  • Du får frem en rullegardinmeny. Klikk på Innstillinger og klikk deretter på «Vis avanserte innstillinger» nederst på siden.
  • Menyen Personvern vises. Klikk på knappen Innstillinger for innhold for å få frem den relevante menyen
  • Klikk på «Tillat at nettsteder lagrer data på maskinen (anbefalt)».
  • Klikk på «OK».
  • Lukk alle åpne nettleservinduer, åpne nettleseren igjen og logg inn.

 

Opera

  • Trykk på tasten F12 på tastaturet.
  • Klikk på alternativet «Tillat infokapsler» for å markere dette hvis det ikke allerede er markert.
  • Lukk alle åpne nettleservinduer, åpne nettleseren igjen og logg inn.

KUNDESERVICE VIATRUMF BONUSVARSLER:

Hvordan fungerer ViaTrumf Bonusvarsler?

Med ViaTrumf Bonusvarsler installert i nettleseren din blir du varslet hver gang det er mulighet for Trumf-bonus. Det kan for eksempel være når du søker etter en nettbutikk i Google. Med ViaTrumf Bonusvarsler unngår du å gå glipp av Trumf-bonus. For mer informasjon og for å laste ned ViaTrumf Bonusvarsler, klikk her.

 

ViaTrumf Bonusvarsler vises som en liten boks, vanligvis øverst i hjørnet. Her ser du hvor mye bonus denne nettbutikken tilbyr. Klikker du på boksen, går du direkte til ViaTrumf-siden for tilbudet eller nettbutikken du søkte etter.

 

Går du direkte til en nettbutikk som tilbyr Trumf-bonus vil du også få en påminnelse øverst til høyre i skjermen – dersom det er mulighet for Trumf-bonus. Klikker du på boksen går du videre til ViaTrumf-siden for denne nettbutikken.

Hvilke nettlesere kan jeg bruke sammen med ViaTrumf Bonusvarsler?

ViaTrumf Bonusvarsler for Firefox og Safari kommer snart.

Er det gratis å laste ned og bruke ViaTrumf Bonusvarsler?

Ja, den er helt gratis å laste ned og helt gratis å bruke. Det vil aldri bli oppkrevd noen form for betaling for å bruke denne funksjonen.

Må jeg likevel besøke ViaTrumf.no før jeg foretar kjøp via ViaTrumf Bonusvarsler?

Ja, for at vi skal kunne sikre at Trumf-bonusen din registreres på ViaTrumf-kontoen din, må du likevel gå til viatrumf.no og klikke deg gjennom til nettbutikken herfra. Når du klikker på varselet fra ViaTrumf Bonusvarsler vil den automatisk sende deg videre til den relevante nettbutikken på viatrumf.no, og du kan deretter klikke deg videre herfra. Dette er bare for å sikre at du er logget inn på kontoen din før du klikker deg gjennom, slik at Trumf-bonusen kommer tilbake til din konto.

Må jeg være logget inn på kontoen min for å bruke ViaTrumf Bonusvarsler?

Du må være logget inn på kontoen din for å tjene opp Trumf-bonus, selv om du bruker ViaTrumf Bonusvarsler. Dette er ikke noe du trenger å tenke på, da vi sørger for å minne deg på om at du skal logge deg inn! Hvis du ikke er logget inn når du klikker på et tilbud fra en nettbutikk, vil du få en melding om å logge deg inn.

Vil ViaTrumf Bonusvarsler installere spionvare på datamaskinen min?

Nei, det vil ikke bli installert noen form for spionvare, adware eller ondsinnet programvare når du laster ned ViaTrumf Bonusvarsler.

Hvorfor får jeg ikke en påminnelse for alle ViaTrumf-nettbutikker jeg besøker via ViaTrumf Bonusvarsler?

Nettbutikker velger selv om de ønsker å delta eller bli promotert i verktøylinjen på viatrumf.no. ViaTrumf jobber kontinuerlig med å rekruttere nye nettbutikker til å bruke ViaTrumf Bonusvarsler for å vise Trumf-kunder at de er partner med ViaTrumf.

Finner du ikke det du er på jakt etter? Ta kontakt med oss og vi vil hjelpe deg så snart vi kan